Confort, pozitivitate, motivatie, buna dispozitie… acestea sunt cateva dintre caracteristicile ideale pe care ar trebui sa le aiba un spatiu de lucru.

Daca trebuie sa creezi acest spatiu acasa, cel mai bine este sa optezi pentru un loc cat mai linistit, cat mai discret, care sa te ajute sa iti infloresti creativitatea si, mai ales, sa te ajute sa ai zile productive.

Crearea unui spatiu de lucru acasa este o arta. Trebuie sa fie functional, practic, frumos si, mai presus de toate, trebuie sa ne faca sa ne simtim bine si sa ne invite sa petrecem mult timp acolo.

Ar trebui sa cauti un loc linistit in casa, cat mai izolat fonic posibil, pentru a favoriza concentrarea si a evita distragerile.

Unii dintre voi au ales sa integreze spatiul de lucru in mobilierul din living, altii au preferat sa il instaleze in dormitor.

Totul depinde de nevoile voastre si, bineinteles, de spatiul disponibil.

Livingul casei tale

Pentru ca este un spatiu amplu, care se bucura de multa lumina naturala, livingul casei tale se dovedeste a fi perfect pentru a-ti amenaja aici un birou.

Achizitioneaza o comoda pentru living si foloseste-o pentru documente sau un birou de dimensiuni potrivite si, de asemenea, amenajeaza spatiul astfel incat sa poti prelua si vizite, la nevoie.

Cateva fotolii, o canapea sau un coltar, o masa centrala, pe care sa fie mereu cateva atentii pentru eventualii vizitatori, sunt doar cateva dintre ideile la care poti apela pentru a te bucura de un veritabil birou chiar in livingul tau.

Nu uita sa iluminezi in mod corect livingul pentru ca vei avea nevoie de multa lumina ca sa lucrezi.

De asemenea, ia in calcul si nivelul de trafic, pentru ca, daca lucrezi din living, trebuie sa tii cont si de numarul vizitatorilor si al membrilor familiei care trec pe acolo.

Dormitorul poate fi o optiune de amenajare

Specialistii afirma ca este indicat sa delimitezi foarte bine zona de dormit de cea in care lucrezi; uneori, insa, amenajarea unui birou in dormitor se poate dovedi chiar utila.

Tot ce ai de facut este sa iti achizitionezi o masuta de birou si un scaun, pe care sa le pui in zona ferestrei, ca sa te bucuri de multa lumina naturala.

Este important insa, sa iti amintesti, ca muncind de acasa nu inseamna ca trebuie sa iti petreci timpul doar la birou.

Delimiteaza cumva programul de lucru si respecta orele de odihna, chiar daca biroul e la doar cativa metri de pat.

Balconul inchis, perfect pentru un birou mic

Unele persoane opteaza pentru amenajarea biroului direct pe balcon pentru a profita si de zilele insorite.

Daca acesta este inchis si suficient de spatios incat sa iti permita acest lucru, atunci poti incerca un astfel de aranjament.

Va fi nevoie de amplasarea unei mese de birou si de accesoriile necesare unui spatiu de lucru si uneori, de o curatare a zonei de praful acumulat din cauza ferestrelor deschise.

La nevoie, poti folosi si cateva accesorii de efect, cum ar fi lampile de perete, ghivecele cu flori sau articolele de arta, pe care sa le asezi discret in noul tau „birou”.

Bucataria si zona de dining

Dupa cum stim cu totii, bucataria a fost dintotdeauna inima casei si in aceasta situatie nu va fi mai prejos, multi aleg aceasta incapere pentru a o transforma intr-un spatiu multidisciplinar si pentru a include in ea desfasurarea muncii de la distanta.

Daca bucataria ta este un rai de liniste, nu vei avea nicio problema si va fi locul ideal pentru a te concentra, dar daca nu este cazul, poti folosi intotdeauna o pereche de casti wireless pentru a te izola de sunetul ambiental.

De asemenea, este important sa avem o conexiune buna la internet; cel mai bun lucru ar fi sa ne putem conecta direct la router, in loc sa folosim de Wi-fi.

Trebuie sa tinem cont si de faptul ca bucataria este, de obicei, locul unde exista multa lumina si, in acest sens, avem un mare avantaj atunci cand avem o zona de telelucru in bucatarie.

Pe de alta parte, daca bucataria ta este mai degraba intunecata, alege un iluminat cat mai apropiat de lumina naturala pentru a evita iritarea ochilor.

Un alt aspect de care trebuie sa tinem cont este ca trebuie sa existe o ventilatie adecvata, astfel incat sa fim mai putin obositi.

Cand este timpul sa termini, nu uita sa pui deoparte toate materialele pana a doua zi, ca sa iti schimbi atitudinea si sa te deconectezi 100%, pentru ca odihna este la fel de importanta ca si munca.